BLIK #11.2 is uit!

Het is zomervakantie: de uitgelezen kans om de gloednieuwe BLIK te lezen!

In de laatste editie van deze jaargang bespreekt Naomi Beijer in haar essay het onderwerp aural branding bij filmtrailers van film franchises, laten wij in het beeldessay de Canadese illustrator en animator Charlie Gagné aan het woord en vergelijkt Daniel Everts in zijn essay het Britse misdaaddrama Broadchurch en haar Amerikaanse versie Gracepoint met behulp van een discoursanalyse. Verder schrijft Gerwin van Schie in de docentencolumn over zijn onderzoek naar raciale bias in technologie en bespreekt Anastasia Barka in haar essay de mogelijkheden van sociale media als een digitaal podium. Over podia gesproken: Marit Kamp wijdt haar essay aan Kendrick Lamar als leider van de Black Lives Matter beweging en het censureren van hiphop. Tenslotte interviewden wij Gregory Markus, werkzaam bij het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, en manager van het Re:VIVE initiatief. Kortom: genoeg te lezen!

Ben je nog geen abonnee? Klik dan hier om je te abonneren, of hier om deze editie te bestellen!